ניהול ועד – שאלות ותשובות

ריכזנו עבורכם מס' תשובות לשאלות נפוצות אשר נשאלות ע"י רוב לקוחותינו,
אם לאחר קריאת מסמך זה נשארתם ללא תשובות, נשמח לשמוע מכם ולענות על כל שאלה.

איך מתחילים

ועד בית הכולל לפחות נציג נבחר אחד, אשר מוכן להשקיע שעות ספורות בשנה

מזמנו.
– חשבון בנק פעיל המשמש לצורכי הבניין – לועד הבית גישה מלאה לחשבון כולל גישה לחשבון והרשאה לביצוע פעולות באמצעות האינטרנט.

התשובה משתנה בהתאם לנסיבות הבניין. במידה והחלטתם לעבוד עם חברת ניהול לראשונה בבניין נדרשת הסכמה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים מן הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם.

במידה וכבר הייתה חברת ניהול בבניין וברצונכם להחליפה נדרשת הסכמה ברוב של בעלי דירות אשר  יותר ממחצית מן הרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.

פנו אלינו לקבלת הסברים מפורטים ועזרה בהכנת פרוטוקול להחתמת בעלי הדירות.

שימו לב: דיירים בשכירות אינם מוסמכים לקבל החלטות אלא רק בעלי הדירות.

פנו אלינו בטופס יצירת קשר ונחזור בהקדם להסברים מורחבים.

עלויות ותשלומים

המחירים משתנים מבניין לבניין עפ"י מאפייני הבניין ודרישות נציגות הבית.
– על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת פנו אלינו, ולאחר שיחה בת כמה דקות תשלח אליכם הצעת מחיר מדויקת.

– הדרך היעילה ביותר לקביעת מיסי ועד הבית החודשיים היא הכנת תקציב חודשי אשר כולל את כל הוצאות הבניין ללא יוצא מן הכלל וסעיף רזרבה/שונות ריאלי להוצאות שאינן צפויות.
– את הסכום החודשי המתקבל בתקציב, יש לחלק בין כלל הדירות עפ"י הנהוג בבניין/ עפ"י החוק.
– ניתן להוריד דוגמא לתקציב בניין כאן , הדוגמא ממחישה את אופן בניית התקציב.

תפקיד ועד הבית

מועד הבית באופן שוטף נדרשות מס' פעולות פשוטות:
– מענה לחברת הניהול וחוות דעתו בנוגע לנושאים שוטפים בבניין
– העברת התשלומים השוטפים של הבניין לחברת הניהול אחת לרבעון / חצי שנה
– קבלת החלטות שונות הנוגעות לבניין.
– מורשה חתימה בחשבון הבנק של ועד הבית.

כמובן שהתשובה משתנה עפ"י מאפייני כל בניין אך בדרך כלל מתבטא במס' שעות ספורות בשנה.

גבייה

הגבייה מבוצעת ברובה ע"י הו"ק בכרטיס אשראי.
– דיירים אשר אינם מעוניינים לשלם באמצעות כרטיס אשראי מופנים לאמצעים אחרים, הפקדה ישירה , שיקים.

לא, כלל הגבייה מבוצעת על ידנו עד להליכים משפטיים אם יהיה צורך בהם.

ועד הבית אינו נדרש לדפוק בדלתות , לאסוף שיקים, לבצע הפקדות

בתחילה אנו מנסים להבין מה הבעיה באופן ישיר טלפוני עם הדייר, לאחר מכן אם לא סודר התשלום , ישלח מכתב תזכורת ולאחר מכן מכתב רשום לפני הליכים משפטיים.

 

במידה ואלו לא צלחו יהיה צורך בשימוש בשירותיו של עורך דין בעלות מופחתת באישור נציגות ועד הבית לשליחת מכתב התראה מעורך דין והגשת כתב תביעה.

אחזקה ונקיון

כל אחד מדיירי הבניין מוזמן לפתוח קריאה ולהודיע על תקלה בשטחים המשותפים בבניין.

אנו נטפל בקריאה באמצעות אחד מעובדינו או בעל מקצוע מתאים.

בנוסף מבוצעות ביקורות יזומות בבניין שכוללות מעקב ומעבר כללי בבניין והחלפת נורות שרופות.

– בתחילת כל שנה ייקבע לוח עבודה שנתי ובו ייקבעו באילו חודשים תבוצע כל ביקורת/טיפול.
– הביקורות יבוצעו באופן אוטומטי לאורך השנה.

– שירותי הניקיון והגינון מבוצעים ע"י קבלני משנה.
– אנו ממליצים על קבלני ניקיון וגינון בעלי ניסיון אשר יבצעו את עבודתם במסירות

 לא, אין חובה כזו. אנו ממליצים להשאיר עובדים/ קבלנים שעושים את עבודתם כהלכה ומשאירים את לקוחותיהם שבעי רצון, כל עוד אלו עובדים עפ"י חוק.

מסלולים והתחייבות

– אין התחייבות לכל אורך התקופה.
– ישנה חובת הודעה 30 ימים מראש על הפסקת השירות.

לשאלות נוספות – 
תמיד ניתן לפנות אלינו בדוא"ל office@nihulvaad.co.il

יצירת קשר

  • שדה זה הינו למטרות אימות וצריך להישאר ללא שינויים.