רבים חוששים שיגיע היום שבו יתבקשו להיות ועד הבית.
המציאות היא שבכל בניין גם כאשר ישנה חברת ניהול ועד יש צורך במתנדב/ת אחד או שניים לפחות שיתרמו למען הבניין ויכהנו כנציגות ועד בית.
ינהלו את הבניין ויתנהלו מול בעלי המקצוע השונים. אבל, וזהו אבל חשוב מאוד – ועד הבית לא חייב להיות תפקיד מסובך, קשה או גוזל זמן רב.
עם הדרך והתמיכה שלנו לא נדרשת מכם השקעה רבה כלל ואפילו מדובר במשימה די פשוטה אחרי הכל.
אז, חדשות טובות, הגעתם למקום הנכון!
חשבון בנק פתוח ומתפקד של ועד הבית כאשר לנציגי ועד הבית הרשאה לביצוע פעולות בחשבון וגישה ישירה לחשבון דרך האינטרנט.
נציגות ועד בית הכוללת לפחות נציג אחד בעל ראש פתוח ומוכנות להשקעה של שעות ספורות בשנה לניהול ועד הבית.
- גבייה באמצעות כרטיס אשראי
- איסוף שיקים
- הפקת קבלות ושליחתם
- הפקדת הכספים לחשבון ועד הבית
- ביצוע גבייה מיוחדת מבעלי הדירות
- שליחת הודעות לדיירים חייבים
- מכתבי התראה ראשוניים ומכתבי התראה לפני הליכים משפטיים
- מתן מענה טלפוני לדיירי הבניין לכל שאלה או דיווח
- מענה אנושי פעיל 24 שעות ביממה
- אשר כוללות בדיקה כללית של מצב האחזקה ורמת הניקיון, החלפת נורות, טיפול בנושאים שונים הנדרשים לאחזקה תקינה.
- אשר כוללות בדיקה כללית של מצב האחזקה ורמת הניקיון, החלפת נורות, טיפול בנושאים שונים הנדרשים לאחזקה תקינה.
- הסכם שירות עמנו בנושא אחזקה שוטפת וטיפולים תקופתיים חוסך לועד הבית את כל ההתעסקות עם תיקונים בבניין, החלפת מנורות, הזמנת בעלי מקצוע, תשלומים שונים, רדיפה אחר חשבוניות וכו' – למעט שליחת אימייל אחד עם ציון התקלה ומיקומה אלינו.
- ניהול תיק בניין המאגד את מסמכי הבניין, הפקדות, חשבוניות שונות וכדומה
- מעקב אחר תשלום שוטף לספקי השירות וחשבונות הבניין
- ווידוא קיומם של ביטוח צד ג' וביטוחים נוספים עפ"י דרישה
- הגשת דוחות כספיים שנתיים הכוללים: הכנסות ממיסי ועד הבית, הוצאות הבניין מחלוקות לקטגוריות, ודוח חייבים
ריכזנו עבורכם מס' תשובות לשאלות נפוצות אשר נשאלות ע"י רוב לקוחותינו,
אם לאחר קריאת מסמך זה נשארתם ללא תשובות, נשמח לשמוע מכם ולענות על כל שאלה.
ועד בית הכולל לפחות נציג נבחר אחד, אשר מוכן להשקיע שעות ספורות בשנה מזמנו.
- חשבון בנק פעיל המשמש לצורכי הבניין - לועד הבית גישה מלאה לחשבון כולל גישה לחשבון והרשאה לביצוע פעולות באמצעות האינטרנט.
התשובה משתנה בהתאם לנסיבות הבניין. במידה והחלטתם לעבוד עם חברת ניהול לראשונה בבניין נדרשת הסכמה ברוב של בעלי הדירות ששני שלישים מן הרכוש המשותף צמודים לדירותיהם.
במידה וכבר הייתה חברת ניהול בבניין וברצונכם להחליפה נדרשת הסכמה ברוב של בעלי דירות אשר יותר ממחצית מן הרכוש המשותף צמוד לדירותיהם.
פנו אלינו לקבלת הסברים מפורטים ועזרה בהכנת פרוטוקול להחתמת בעלי הדירות.
שימו לב: דיירים בשכירות אינם מוסמכים לקבל החלטות אלא רק בעלי הדירות.
פנו אלינו בטופס יצירת קשר ונחזור בהקדם להסברים מורחבים.
המחירים משתנים מבניין לבניין עפ"י מאפייני הבניין ודרישות נציגות הבית.
- על מנת לקבל הצעת מחיר מדויקת פנו אלינו, ולאחר שיחה בת כמה דקות תשלח אליכם הצעת מחיר מדויקת.
- הדרך היעילה ביותר לקביעת מיסי ועד הבית החודשיים היא הכנת תקציב חודשי אשר כולל את כל הוצאות הבניין ללא יוצא מן הכלל וסעיף רזרבה/שונות ריאלי להוצאות שאינן צפויות.
- את הסכום החודשי המתקבל בתקציב, יש לחלק בין כלל הדירות עפ"י הנהוג בבניין/ עפ"י החוק.
- ניתן להוריד דוגמא לתקציב בניין כאן , הדוגמא ממחישה את אופן בניית התקציב.
מועד הבית באופן שוטף נדרשות מס' פעולות פשוטות:
- מענה לחברת הניהול וחוות דעתו בנוגע לנושאים שוטפים בבניין
- העברת התשלומים השוטפים של הבניין לחברת הניהול אחת לרבעון / חצי שנה
- קבלת החלטות שונות הנוגעות לבניין.
- מורשה חתימה בחשבון הבנק של ועד הבית.
כמובן שהתשובה משתנה עפ"י מאפייני כל בניין אך בדרך כלל מתבטא במס' שעות ספורות בשנה.
הגבייה מבוצעת ברובה ע"י הו"ק בכרטיס אשראי.
- דיירים אשר אינם מעוניינים לשלם באמצעות כרטיס אשראי מופנים לאמצעים אחרים, הפקדה ישירה , שיקים.
לא, כלל הגבייה מבוצעת על ידנו עד להליכים משפטיים אם יהיה צורך בהם.
ועד הבית אינו נדרש לדפוק בדלתות , לאסוף שיקים, לבצע הפקדות
בתחילה אנו מנסים להבין מה הבעיה באופן ישיר טלפוני עם הדייר, לאחר מכן אם לא סודר התשלום , ישלח מכתב תזכורת ולאחר מכן מכתב רשום לפני הליכים משפטיים.
במידה ואלו לא צלחו יהיה צורך בשימוש בשירותיו של עורך דין בעלות מופחתת באישור נציגות ועד הבית לשליחת מכתב התראה מעורך דין והגשת כתב תביעה.
כל אחד מדיירי הבניין מוזמן לפתוח קריאה ולהודיע על תקלה בשטחים המשותפים בבניין.
אנו נטפל בקריאה באמצעות אחד מעובדינו או בעל מקצוע מתאים.
בנוסף מבוצעות ביקורות יזומות בבניין שכוללות מעקב ומעבר כללי בבניין והחלפת נורות שרופות.
- בתחילת כל שנה ייקבע לוח עבודה שנתי ובו ייקבעו באילו חודשים תבוצע כל ביקורת/טיפול.
- הביקורות יבוצעו באופן אוטומטי לאורך השנה.
- שירותי הניקיון והגינון מבוצעים ע"י קבלני משנה.
- אנו ממליצים על קבלני ניקיון וגינון בעלי ניסיון אשר יבצעו את עבודתם במסירות
לא, אין חובה כזו. אנו ממליצים להשאיר עובדים/ קבלנים שעושים את עבודתם כהלכה ומשאירים את לקוחותיהם שבעי רצון, כל עוד אלו עובדים עפ"י חוק.
- אין התחייבות לכל אורך התקופה.
- ישנה חובת הודעה 30 ימים מראש על הפסקת השירות.
לשאלות נוספות –
תמיד ניתן לפנות אלינו בדוא"ל office@nihulvaad.co.il